Klimatski efekat upotrebe električnog automobila postaje pozitivan tek kada vozilo pređe 65.000 kilometara, pod uslovom da se puni takozvanom zelenom strujom.
Ako ga pokreće struja dobijena iz, recimo, uglja, početak benefita se pomera na 90.000 km.
To je za izveštaj objavljen u ponedeljak izračunalo Udruženje nemačkih inženjera (VDI), koje je u jednačinu ubacilo emisiju štetnih gasova u celom procesu, od kopanja sirovina, preko proizvodnje baterija i njihovog transporta iz Azije.
"Električna i hibridna vozila na ulicu izlaze sa ekološkom hipotekom zbog resursno intenzivne proizvodnje pogonske tehnologije, jer proizvodnja baterija je danas skoro isključivo smeštena u Aziji," rekao je predsednik VDI Joahim Damaski (Joachim Damasky).
"Električna i hibridna vozila se ipak probijaju u dugoročnoj računici," dodao je Damaski.
Prema njegovim rečima, granicu povoljne eksploatacije u Nemačkoj naniže može da pomeri efikasnija reciklaža sirovina - litijuma, nikla i kobalta.
Dalje, neophodan je dalji razvoj klimatski neutralnih izvora energije, kao i ekološki manje štetnih baterija.
"Elektromobilitet klimatski zaista povoljan postaje uz manji ekološki otisak kroz zeleniju proizvodnju baterija i sirovina," rekao je Damaski.